15. 9. 2017.

Kad sam bio mlađan moler ja (7)

Ideja je bila: razapeti dva moleraja uz levu i desnu ivicu, povezati ih, i ne preterati sa crnim poljima. Naravno, to je moglo i bez izreza za sliku, ali odlučio sam da sastav učinim upečatljivijim uz pomoć poznatog lica u samom centru mreže (a korist je bila dvostruka, jer sam na taj način sebi smanjio posao).

Moleraji kao zasebne kombinacije nisu mnogo rđavi, no nisam uspeo da ih bolje povežem, pa je sve ostalo na jednom tj. prvom vodoravnom pojmu. U teoriji, zamisao je delovala mnogo naivnije i ostvarljivije, a praksa je pokazala da bi za ozbiljnije tkanje na ovakvom razboju bilo potrebno daleko više vremena od onog koje sam ja bio spreman da uložim. Kao posledice kompromisa, pojavili su se dvoslovi iznad i ispod slike, i mada sam verovatno mogao da ih izbegnem tj. da prednost dam jednoslovima, smatrao sam da je ovakav raspored crnih polja  vizuelno dopadljiviji, a pri tom, dvoslovi predstavljaju bitne spone između levog i desnog krila, jer bi u suprotnom četvoročlani ili petočlani lanci razdvajali polutke.

Neko će možda primetiti da sam molovao s namerom da u donjem delu izvučem još jednu jedanaesticu: ROJEVI PČELA, ali sam naposletku odustao jer mi je to delovalo nategnuto. 

Skandinavka je objavljena u Enigmi 2013. godine. 


5 коментара:

Nedjeljko Nedić је рекао...

Dobra križaljka. Šteta što ispod slike nije mogla nijedna jedanaestica.

Unknown је рекао...

Greska pod uspravno, teniski klub?

Mandrak је рекао...

Jeste, ispravio sam.

Анониман је рекао...

Smeta mi TOROMAN i reTOROMANski

Mandrak је рекао...

Zapažanje ima smisla, mada se ne radi o istom korenu, niti se ta dva pojma ukrštaju.
Da mi je palo na pamet, moglo je i drugačije: umesto Toroman Torsten, Erast - Erato i ivik - Ivin. Ali... gore već imam Ivon, pa i to deluje kao ponavljanje. Zato bih gore stavio IVOR, umesto Peten Petar... i eto. :)
To su sitnice, ukrštenica je mogla da se kompletira na milion načina. Ideja je bila ključna.